Последно посещение: Вто Сеп 02, 2014 8:47 pm Галерия Галерия   Дата и час: Вто Сеп 02, 2014 8:47 pm




 [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Филмова музика... с поклон! 
Автор Съобщение
Sorceress
Sorceress
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 05, 2009 8:38 am
Мнения: 16950
(View: Всички /В Темата)

Мнение Филмова музика... с поклон!
Великият Енио! Мориконе! написал музика за 570 филма!
каква цифра?!


Той е италиански композитор от световна величина, създател предимно на филмова музика, но ако трябва да бъдем изчерпателни – в няколко филма участва и като актьор. Роден е в Рим през 1928 година в семейство на тромпетисти. Десет години по-късно той започва да изучава тромпет, композиция, хорова музика и дирижиране в музикалната консерватория Санта Чечилия.
През 1946 година получава диплома за тромпетист и продължавайки обучението си в консерваторията започва да съчинява музикални произведения, да прави аранжировки на народни песни, да пише музика за радио, телевизия и театър.
В средата на 50-те години на миналия век започва да съчинява и аранжира музика за кино. Тогава той работи с италианския естраден тенор Джани Моранди, а малко по-късно и с канадския певец Пол Анка.
През 1961 година на големия екран излиза комедията "Il Federale", която се счита за първия филм, в чието създаване участва Енио Мориконе. Само за три години – от 61-ва до 64-та година – той написва музиката към 24 филма, с което олицетворява цяла една музикална епоха.
През 1964 години започва сътрудничеството му с кинорежисьора Серджо Леоне и Бернардо Бертолучи. Огромният успех на филмовата трилогия, включваща филмите: „За шепа долари”, „За няколко долара повече” и „Добрият, лошият и злият”, създадена от съученика му Леоне – знаменит режисьор на уестърни - е трамплин за Енио Мориконе. Той става не по-малко известен от изпълнителя на една от главните роли – Клинт Истууд.
Италианският композитор създава авангардно за времето си звуково оформление към тези филми, като включва неизползвани дотогава инструменти: хармоника, камбани, еврейска арфа.
Веднага след това той получава предложения за съвместна работа от световноизвестни режисьори. Години наред твори филмова музика за Джило Понтекорво, Мауро Болонини, Пиер Паоло Пазолини, Майк Никълс, Роман Полански, Браян де Палма, Педро Алмодовар.
Работи съвместно с култови режисьори на трилъри и филми на ужасите като Лучио Фулчи (Lucio Fulci) и арио Ардженто (Dario Argento).

Ще представя някои от неговите филмови шедьоври:


"Представи си, че една вечер на вечеря"







"Сако и Ванцети"







"За шепа долари"


_________________
Идиотите са мъдро творение на природата, което позволява на глупаците да се мислят за хитри - Андрей


Пон Фев 09, 2009 8:57 am Профил Галерия на потребителя
Sorceress
Sorceress
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 05, 2009 8:38 am
Мнения: 16950
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: Филмова музика... с поклон!
продължавам с прекрасната филмова музика на Енио Мориконе :)


"Сицилиански клан"







"Cinema paradiso"







"The Mission"




_________________
Идиотите са мъдро творение на природата, което позволява на глупаците да се мислят за хитри - Андрей


Вто Фев 10, 2009 9:43 am Профил Галерия на потребителя
Sorceress
Sorceress
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 05, 2009 8:38 am
Мнения: 16950
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: Филмова музика... с поклон!
Безбрежен е Енио! Затова Дами и Господа! Лебедианци! Когато решите, че искате да чуем нещо негово, пускайте!
На воля!

Клинтън Дарил Мансел
Роден на 07.01.1963 в Ковънтри, Англия.
Сравнително млад и несравнимо готин композитор. Със свежия си вид и въздействаща музика бързо се превръща в един от най-обичаните и известни създатели на саундтраци в момента. Преди да приеме предложението на приятеля си Дарън Аронофски да озвучи Pi, Клинт Мансел е вокал и китарист на британската група Pop Will Eat Itself.
10 години след първия си опит с правене на филмова музика, той има над 15 завършени саундтрака зад гърба си, част от които е и този на номинираният за Оскар
The Wrestler.

Да чуем, а?!

"Doom"


"The Fountain"



И този, който успява да ме разкъса на хиляди парчета и после ме събира отново!

"Requiem for a Dream"

_________________
Идиотите са мъдро творение на природата, което позволява на глупаците да се мислят за хитри - Андрей


Сря Фев 11, 2009 11:36 am Профил Галерия на потребителя
Аватар

Регистриран на: Сря Дек 17, 2008 8:37 am
Мнения: 1753
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: Филмова музика... с поклон!
Джон Уилямс





Джон Таунър Уилямс е роден на 8 февруари 1932 г. във Флорал Парк, Лонг Айлънд, Ню Йорк в семейството на Етер и Джон Уилямс старши. Баща му е джаз барабанист, свирел с квинтета на Реймънд Скот. През 1948 г. семейство Уилямс се мести в района на Лос Анджелис.

През 1950 г. младият Джон завършва гимназията на Северен Холивуд. След това учи в Университета на Калифорния и получава частни уроци от композитора Марио Кастелнуово-Тедеско. След уволнението си от ВВС на САЩ през 1955 г. Уилямс се мести в Ню Йорк и там постъпва в Джулиард Скул - известна консерватория по изпълнителни изкуства, където учи пиано при руската пианистка Росина Левин.

През 1956 г. Джон Уилямс се жени за актрисата Барбара Руик, от която има три деца: Дженифър (1956), Марк (1958) и Джоузеф (1960), който става вокалист на групата ТОТО в периода 1986-89. Дъщеря му Джени Уилямс също е певица. Барбара Руик умира през 1974 г. На 21 юли 1980 г. Джон Уилямс се жени за настоящата си съпруга Саманта Уинслоу.

През 1980 Джон Уилямс става диригент на Бостънския Попс оркестър, подсекция на Бостънския симфоничен оркестър. Музиката, която Джон Уилямс пише за филма на Стивън Спилбърг от 1982 г. Извънземното, поставя един от малкото примери в историята на киното, когато кадри от филма (преследването и сбогуването на края) са редактирани, за да съответстват с музикалната интерпретация на композитора.

През април 2004, февруари 2006 и септември 2007 Джон Уиламс дирижира Ню Йоркския филхармоничен оркестър в Ню Йорк.

Джон Уилямс е композирал музиката или отделни песни за 109 филма. Композирал е и музика за Олимпийските игри през 1984, 1988, 1996 и 2002 г., музика за телевизионни предавания, концерти и други творби.

За филмовата си музика Джон Уилямс печели 5 награди Оскар, 4 награди Златен глобус, 20 награди Грами, 7 награди БАФТА и 2 награди Еми.
Уилямс е номиниран 45 пъти за награда Оскар, което го нарежда на второ място по номинации следУолт Дисни, 21 пъти за награда Златен глобус и 59 пъти за награда Грами.

Негова е музиката за едни от най-касовите холивудски продукции - Междузвездни войни, Индиана Джоунс и храмът на обречените, Похитители на изчезналия кивот, Джурасик парк, Хари Потър, Война на световете, Спасяването на редник Райън, Списъкът на Шиндлер, Роден на четвърти юли, Дългото сбогуване, Сам вкъщи, Извънземното, Супермен, Дракула, Челюсти, Том Сойер, Джейн Еър, Цигулар на покрива, Джей Еф Кей, Изкуствен интелект, Терминалът, Далече, далече, Вещиците от Ийстук, Мемоарите на една гейша, Патриотът, Амистад, Седем години в Тибет...

Патриотът




Амистад




Прахът на Анджела


_________________
Some people live their dreams...


Нед Фев 15, 2009 9:07 am Профил
Sorceress
Sorceress
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 05, 2009 8:38 am
Мнения: 16950
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: Филмова музика... с поклон!
Хенри Манчини







16.04.1924 год. – 14.06.1994 год
Хенри Манчини е американски композитор, музикант и диригент от италиански произход. Той е автор на музиката за над 150 филма и има издадени повече от 90 албума. Носител е на двадесет награди „Грами” и на четири награди „Оскар”.
При Хенри Манчини тайната на успеха е проста - пише музика с приятни и лесно запомнящи се мелодии. Първоначално създава аранжименти за оркестъра на Бени Гудман, а след като завършва "Джулиърд скул", работи като пианист в групата на Винсънт Лопес и в оркестъра на Глен Милър.
През 1961 г. заедно с текстописеца Джони Мърсър композират песента "Лунна река" - прочут "коментар" на любовната история между Одри Хепбърн и Джордж Пепърд във филма "Закуска в Тифани" на Блейк Едуардс.
Музиката получава "Оскар", а през 1962 г. Манчини повтаря успеха с песен към филма "Дни на вино и рози". Следват инструменталните партитури към филмите "Хатари" и "Розовата пантера" (1964 г.). Тук композиторът използва мелодии с джазов оттенък и ритъм, за да опише характерите на Пинко и инспектор Клузо.


"Ромео и Жулиета"




"Закуска в Тифани"




Бонд... Джеймс Бонд



_________________
Идиотите са мъдро творение на природата, което позволява на глупаците да се мислят за хитри - Андрей


Чет Фев 19, 2009 1:54 pm Профил Галерия на потребителя
Tinkerbell
Tinkerbell
Аватар

Регистриран на: Чет Фев 12, 2009 7:33 pm
Мнения: 3740
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: Филмова музика... с поклон!
Анджело Бадаламенти

е световноизвестен американски филмов композитор, познат най-вече с музиката, която създава за филмите на режисьора Дейвид Линч.

Биография

Роден е на 22 март, 1937 г. в Бруклин, Ню Йорк, в семейство от италиански произход. Още от дете е запленен от класическата и оперна музика. Завършва прочутите Eastman и Manhattan Schools of Music с магистърска степен по композиция и пиано. Работи пет години като учител по музика, пианист и аранжор–композитор за много популярни изпълнители като Шърли Беси, Нанси Уилсън, Пати Остин, Роберта Флек и Нина Симон.
Започва да пише филмова музика за първи път през 1973 г. за лентата „Gordon's War”. Кариерата му тръгва нагоре, когато е нает за вокален педагог на актрисата Изабела Роселини и впоследствие написва атмосферичната музика за филма на Дейвид Линч от 1986та "Blue Velvet" (Синьо кадифе). Първоначално Роселини трябвало да пее във филма песента на Tим Бъкли „Song to the Siren”, но Линч не успял да уреди въпроса с авторското право. Наложило се той да напише текста, а Анджело музиката за друга песен, с която да я заменят - "Mysteries of Love" (Мистерии на любовта), изпълнена от певицата Джули Крус. Композиторът дори бил поканен да участва като актьор - пианистът в клуба, където пее героинята на Роселини. През 1990та следва нова колаборация с Линч по театралната постановка "Industrial Symphony No.1", която получава American Music Video Entertainment Award.
Все пак най-разпознаваемата и известна музика на Бадаламенти е основната тема от телевизионните серии на Дейвид Линч "Twin Peaks". Отличителния и белег е поп звученето с елементи на джаз и странно кънтри-чувство. Музиката към филма е основно инструментална, но са включени и три песни, изпълнени отново от певицата Джули Крус. По-късно те влизат в албума и "Floating Into The Night". Музиката към този сериал става най-продавания телевизионен саундтрак за всички времена. Колосалният успех дава начало на трайното сътрудничество между култовия режисьор и композитора. Дейвид е живо заинтересуван от музиката и често сътрудничи в създаването и. Други филми на Линч, за които Бадаламенти пише музика са "Wild at Heart", „Twin Peaks: Fire Walk with Me”, "Lost Highway" и "Mulholland Drive".
Въпреки етикета, който му слагат като композитор на психологически филми, Бадаламенти твори и за други филми във и извън този жанр – трилъра "Cabin Fever", военния "Resistance" и телевизионните серии "Dangerous Liaisons". Пише музика и за реклами. Работил е с редица известни музиканти – Дейвид Бауи, Пол Маккартни, Пет Шоп Бойс, Антракс, Майкъл Джексън, Мериън Фейтфул и други. С Тим Буут от група Джеймс си сътрудничат по албума му "Booth & The Bad Angel" (1996), с Oрбитал по сингъла им към филма “The Beach”, също и с вокалистката на рок групата Дъ Кренбърис - Долорес О`Риърдън, която изпълнява главната тема в саундтрака му за филма „Evilenko”. Друга тяхна песен - „The Butterfly”(Пеперудата) най-вероятно също ще бъде включена във филм.

Филмография


• Life of Pi (2009)
• The Edge Of Love (film soundtrack) (2008)
• The Wicker Man (2006)
• Dark Water (2005)
• Fahrenheit (2005)
• Evilenko (2004)
• A Very Long Engagement (2004)
• Secretary (film) (2002)
• Cabin Fever (2002)
• Mulholland Drive (2001)
• The Beach (2000)
• The Straight Story (1999)
• Arlington Road (1999)
• The Girl on the Bridge (1999) (French: La Fille sur le pont)
• Lost Highway (1997)
• La cité des enfants perdus (1995)
• Twin Peaks: Fire Walk with Me (1991)
• Wild at Heart (1990)
• Twin Peaks (1990)
• Cousins (1989)
• A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors (1987)
• Blue Velvet (film soundtrack) (1986)


Награди

Награда Грами и награда на Британската Звукозаписна Индустрия за най-добър албум за основната тема от ТВ сериала "Twin Peaks"

Награда "Сатурн" за "Twin Peaks: Fire Walk With Me"

Награда на БАФТА и награда на Асоциацията на филмовите критици онлайн за саундтрака на „The Comfort of Strangers”

Номинации "Златен Глобус" за „ Mulholland Drive” и „The Straight Story”

Три номинации за награда "Еми" за ТВ сериала „Twin Peaks”

Номинации за БАФТА и за наградата на Американския филмов институт за „Mulholland Drive”

Две номинации за награда "Сезар" за „ A Very Long Engagement” и „ The City of Lost Children”


Помня, че още с първите серии на „Twin Peaks” тази музика неусетно се вмъкна под кожата ми. Тя пасваше на филма като ръкавица на ръка, бяха немислимо неделими едно от друго. После открих още песни на Бадаламенти. Трудно се описва музика, особено, когато се изплъзва като вода от всякакви определения, но все пак ще опитам – красива до болка, с тънко чувство на тъга и обреченост в себе си, ефирна, отнесена, потайна, дълбоко страстна, призрачна, натрапчива, мистериозна............ най-точно я определя самият Анджело Бадаламенти: „Моят музикален свят е малко мрачен...........малко встрани от центъра. Бих го описал като трагично-красив.”


Основна музикална тема от сериала „Twin Peaks”




Тема на Лора Палмър - „Twin Peaks”




Mulholland Drive




Бадаламенти и Долорес О`Риърдън - Пеперудата (много любима песен)


_________________
“The words have made a perfect burden.”


Чет Фев 26, 2009 12:10 pm Профил Галерия на потребителя
Sorceress
Sorceress
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 05, 2009 8:38 am
Мнения: 16950
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: Филмова музика... с поклон!
Момичета, много се радвам, че се включвате!! Много! Страхотни композитори са!


Джеймс Хорнър






Джеймс Хорнър е роден на 14 август 1953 год.вЛос Анджелис, Калифорния, син на австрийски емигранти.
Хорнър започва да свири на пиано на петгодишна възраст. Ранните му години са прекарани вЛондон, където посещава Кралския музикален колеж и учи при Дьорд Лигети. Получава бакалавърска степен по музика от Университета на Южна Калифорния и накрая придобива магистърска степен и започва докторантура в Калифорнийския университет в Лос Анджелис, където следва при Пол Чихара. След няколко възлагания на писане на музика за Американския филмов институт през 70-те години Хорнър приключва с преподаването музикална теория в КУЛА и започва да пише филмова музика.
Няма да изброявам филмите, чиято музика е написал Дж. Хорнър, но ще си позволя да изброя наградите, които е получил:

Награди на Академията:


2004: House Of Sand And Fog (най-добра оригинална музика)

2002: Красив ум (най-добра оригинална музика)

1998: Титаник (най-добра оригинална музика за драма, победител)

1998: „My Heart Will Go On“ (от Титаник, най-добра оригинална песен, победителr)

1996: Смело сърце (най-добра оригинална музика за драма)

1996: Apollo 13 (най-добра оригинална музика за драма)

1990: Field of Dreams (най-добра оригинална музика за драма)

1987: "Somewhere Out There" (от An American Tail, най-добра оригинална песен)

1987: Пришълци (най-добра оригинална музика)



Грами:



2003: Красив ум

1999: „My Heart Will Go On“ (от Титаник, победител)

1996: "Whatever You Imagine" (от The Pagemaster)

1991: Слава (победител)

1990: Field of Dreams

1988: "Somewhere Out There" (от An American Tail, победител)

1988: An American Tail



Златен глобус:



2002: Красив ум (най-добра оригинална музика)

1998: Титаник (най-добра оригинална музика, победител)

1998: „My Heart Will Go On“ (от Титаник, най-добра оригинална песен, победител)

1996: Смело сърце (най-добра оригинална музика)

1995: Легенди за страстта (най-добра оригинална музика)

1992: "Dreams To Dream" (от An American Tail: Fievel Goes West, най-добра оригинална песен)

1990: Слава (най-добра оригинална музика)

1987: "Somewhere Out There" (от An American Tail, най-добра оригинална песен)



Награди Сателит:



2004: The Missing

2002: Красив ум

2002: "All Love Can Be" (от Красив ум, победител)

1998: Титаник (победител)

1998: "My Heart Will Go On" (от Титаник, победител)


Уилоу







Апокалипто







Перфектната буря







Титаник













_________________
Идиотите са мъдро творение на природата, което позволява на глупаците да се мислят за хитри - Андрей


Чет Мар 05, 2009 11:05 am Профил Галерия на потребителя
Mermaid
Mermaid
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 15, 2008 2:08 pm
Мнения: 3130
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: Филмова музика... с поклон!
Ян Тиерсен

Той няма толкова впечатляваща творческа биография, аз пък никакво представяне не съм му подготвила, но в един и същ ден дъщеря ми и Ракли ме подсетиха, та айде сега и аз вас ;)
Френски композитор, става известен зад пределите на Франция с музиката за филма „Невероятната съдба на Амели Пулен“ през 2001 г., затова тук ви го представям.
Млад е още, пожелаваме му! ;)



Yann Tiersen



_________________
А оставиш ли се да те опитомят, ще те и изядат - каза Малкият принц. Иванчо (Кулеков)


Нед Апр 05, 2009 12:32 am Профил Галерия на потребителя
Sorceress
Sorceress
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 05, 2009 8:38 am
Мнения: 16950
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: Филмова музика... с поклон!
Ханс Флориан Цимер
Немски композитор, роден на 12 септември 1957 год. във Франкфурт на Майн и отрасъл в Обединеното кралство.Ханс Цимер започва да се занимава с музика още от детските си години и е живото доказателство, че не всички композитори са вундеркиндчета. Изпълненията му в училище са будели по-скоро удивление от всякакъв вид, отколкото възхищение. За щастие в света на поп музиката има място и за музиканти, които са разплаквали учителите си по пиано като деца. През осемдесетте Цимер свири на синтезатор в "Krisma" и "Ultravox", а за най-голям успех през тази част от живота му се счита работата му с групата "Buggles”, които през 1979 г. издават световния хит "Video Killed the Radio Star", който е и първия видеоклип излъчен от MTV.
Цимер навлиза в света на киното постепенно и по заобиколен път – първоначално композира музикалния фон на рекламни клипове и радио програми в лондонското студио "Air Edel". Човекът, който го въвежда във филмовата музика, и който се превръща в негов ментор, е истински ветеран в жанра - композиторът на „Ловецът на елени” Стенли Майърс (Stanley Myers). По време на няколко годишната си работа като асистент на Майърс, Ханс Цимер работи над саундтрака на „Cast away” и „My Beautiful Laundrette”, а също така помага на Рюичи Сакамото (Ryuichi Sakamoto) и Дейвид Бърн (David Byrne) в техническия аранжимент.
Следват няколко соло проекта по различни филми и през 1988 г. идва пробивът на Цимер – музиката на „Рейнмен”. Тя му носи Оскар номинация за най-добър оригинален саундтрак, а на следващата година той композира за друг филм спечелил Оскар (за най-добър филм) – „Да караш мис Дейзи”.”От тогава Цимер композира музиката за много филми като „Аленият прилив”, „Скалата”, „Гладиатор”, „Пърл Харбър”, „Тънка червена линия”, „Последния самурай”, „Шифърът на Леонардо”, „Карибски пирати” и още много други.

Цялостната работа на този композитор обхваща над 100 продукции от най-различни жанрове. Ако по кожата ви тръгват тръпки, когато гледате батални и епични филми, заснети в последните две десетилетия, трябва да знаете, че причината е Ханс Цимер. Ако пък музиката ви носи добро настроение в редица комедии и анимации - отново си говорим за него (“Колкото толкова”, “Девет месеца”, “Мадагаскар”, “История с акули”, ”Пътят към Ел Дорадо”). Екшъните и хорърите също не са подминати – “Ханибал”, “The Ring”, “Код счупена стрела”, “Мисията невъзможна 2” и още много други. С една дума - той умее да почувства всякакъв тип филмова атмосфера и чрез своята музика да я наметне като мантия върху зрителя.
Стилът на Цимер не може да бъде описан едностранчиво или с примери. Към момента той е считан за пионер на динамичния микс от електронно синтезирани звуци и класическа оркестрова музика. Саундтраковете му са широко тематични, изключително популярни и покриват широка гама от етно ритми. Музиката на „Истински романс” например се гради на безгрижни тонове от ксилофон и бързи струнни звуци. Те биха напомняли за афро-карибски групи, но ритъмът се доближава до финалните гами на коледната песен „Good Christian Men Rejoice", като същевременно при изключително бруталните сцени от колоните се носи и електронен фон. Комбинацията от синтезатори и простата повтаряща се тема говорят за силно влияние от Вангелис.
Използвах част от статияна на
Shannara.

_________________
Идиотите са мъдро творение на природата, което позволява на глупаците да се мислят за хитри - Андрей


Вто Авг 04, 2009 12:48 pm Профил Галерия на потребителя
Sorceress
Sorceress
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 05, 2009 8:38 am
Мнения: 16950
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: Филмова музика... с поклон!
Тревър Джоунс

Вече 27 години работи за Холивуд и името му седи на афиша на филмите “Лигата на необикновените”, “Редник Джейн” и много други.

днес се присетих за музиката от "Последният мохикан" и... забравям си темите нещо :P





"Хаос"







"Клеопатра"







"Лигата на необикновените"




_________________
Идиотите са мъдро творение на природата, което позволява на глупаците да се мислят за хитри - Андрей


Чет Яну 21, 2010 10:23 am Профил Галерия на потребителя
 [ 17 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: CommonCrawl [Bot] и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
Powered by phpBB , Almsamim WYSIWYG © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: Ioan Arnaudov