Последно посещение: Сря Окт 18, 2017 1:30 pm Галерия Галерия   Дата и час: Сря Окт 18, 2017 1:30 pm




 [ 45 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
les Ballets du Cygne Vivant 
Автор Съобщение
Mermaid
Mermaid
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 15, 2008 2:08 pm
Мнения: 3436
(View: Всички /В Темата)

Мнение les Ballets du Cygne Vivant
Ракли, какво като нямаме специалисти? Искаме тема - ето ни тема, нали сме поне три засега дето си я искаме ;)

les Ballets du Cygne Vivant
ха- не се сърдете пак за френския - умувайки около лебедово езеро и умиращият лебед ;) отидох до балета на живия лебед, ама vivant е още и изразителен, жизнеспособен...
И като почна Princess в танците с "Болеро" на Мая Плисецкая (ми тя си е най-достойна за начало, а ако искаш Princess, премести я тук),
аз пък си изрових преводо-преписо-писаниците за Морис Бежар, тъй като в творчеството му специално място заема хореографията за "Болеро" на Морис Равел, поставена през 1961 г. специално за Мая Плисецкая.
Ето ни пак и изпълнението на Jorge Donn, за когото Морис Бежар създава много свои творби: Bhakti (1968), Nijinsky, clown of God (1971), Golestan, or The garden of roses (1973), Ce que l'amour me dit (1974), Notre
Faust (1975), Léda (1978), Adagietto (1981) и др.
Морис Бежар

Един от основателите на съвременния балет.
Според балетните специалисти той е епоха във френската и световната хореография с изключителния си принос за развитието на съвременния танц.

Роден е на 1 януари 1927 г. в Марсилия, а истинското му име е Морис Берже. Син е на философа Гастон Берже. По-късно Морис приема фамилното име Бежар в чест на съпругата на драматурга Молиер - Арманд Бежар. Още като 14-годишен младеж той се посвещава на балета. Морис изучава тайните на балетното изкуство в Лондон и Париж.
През 1953 основава в Париж "Балети на Звездата"("les Ballets de l'Étoile"), а през 1959 се установява в Белгия, където основава "Балетът на ХХ век" ("Ballet du XXe siècle"), който обикаля няколко пъти света с многобройни турнета и въвежда зрителите в идеята за "тоталния" театър, съчетаващ текст, музика, танц и режисура.
През 1987 г. напуска Брюксел след голям скандал и заедно с трупата си се установява в Лозана.
Още през петдесетте години печели славата на авангарден хореограф, която отстоява до последния си ден.
Бежар е автор на над 100 спектакъла, подчинени на яркия му личен стил. Космосът му е населен с литературни герои и исторически личности, но и с теми като Любовта, Смъртта, Светлината, Жените. Те изпълват цялото му огромно творчество, повтарят се циклично в сюжети и стил, който и музикално, и танцово се движи между класиката и авангарда.
Сред най-известните му спектакли са „Пролетно тайнство" по музика на Игор Стравински и „Равноденствие" по музика на Жан Мишер Жар.
„Равноденствие" дълги години e било неизменна част от репертоара на балет „Арабеск".
Някои от знаменинтите му спектакли са "The Firebird" (1970), "Kabuki" (1986), "Notre Faust" (1975), "Ring Um Den Ring/The Ring of the Nibelung" (1990), "М" (1993) и др.
Морис Бежар е отличен с Ордена на Изгряващото слънце от японския император Хирохито през 1986 г.
През 1988 кралят на Белгия го провъзгласява за Кавалер на Ордена на короната.
От 1994 е член на Френската Академия за Изящни Изкуства.
През 1999 е лауреат на Наградата на Киото.
Извадих балета от оперните зали, за да го представя в спортни дворци, на Олимпийските игри и на Фестивала в Авиньон, казва той, гордеейки се, че е направил балета широкодостъпен за хората.
Tой почина на 22.11. миналата година. Неговата трупа BBL ("Béjart Ballet Lausanne") подготвяше премиера на постановката „Около света за 80 минути".


_________________
А оставиш ли се да те опитомят, ще те и изядат - каза Малкият принц. Иванчо (Кулеков)


Пон Яну 05, 2009 4:12 pm Профил Галерия на потребителя

Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 10:48 pm
Мнения: 13057
(View: Всички /В Темата)


Местоположение: отвъд
Мнение Re: les Ballets du Cygne Vivant
Аз лично, Дрийм, много й се радвам на тази тема. Кара ме да се чувствам някак...в смисъл, че правя разлика между пачанга и балет примерно. ;)
Вчера даже се зачудих какво бих могла да кажа в тази връзка и веднага ми хрумна да кажа, че и аз съм била балерина. Верно, като малка. Верно – водеха ме под конвой дотам. Верно – в един момент вече надделя моята воля и престанах да ходя. И си казах – ей сега ще си сложа портрета като балерина. Сетих се, че нямам такъв. После се сетих, че имам снимка на майка ми като балерина и възкликнах: Ауууууууу, егати! Ми аз значи съм потомствена балерина! :mrgreen:

Тоест, на този етап това мога да кажа по въпроса.
Не ми се сърдете, по темата съм.
Ще се включа пак, просто ...малко по.сетне.
Дрийм, цун! {}

_________________
i`m gonna tell God everything


Вто Яну 06, 2009 10:14 am Профил Галерия на потребителя
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 16, 2008 6:45 am
Мнения: 3073
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: les Ballets du Cygne Vivant
Балет!
По някакъв начин това е нещото, което е моя същност и в същото време нещото от което страня като че ли умишлено, но всъщност неосъзнато.

Никога не съм танцувала. Исках много. Знаех, че ще съм перфектна. Искаха ме. Но се записвах на тренировки за всичко друго, но не и балет. Идея нямам защо.

Спомням си, че имах приятелка, която седем години танцува и в тях беше пълно с огромни руски книги за балета и известни руски балерини, с чудесни снимки и още по-вълнуващи разкази за тях. С часове се скривахме двете и ги разлиствахме и си избирахме, коя да е Мая Плисецка, а коя Анна Павлова. После тя пускаше плочи и си измисляхме пиеси. Мммм , от къде изплуват тези спомени бе?!? :shock:



Сега ще си ризная и нещо друго, но да не сте посмели да се смеете. Дори за ви се прииска, разперете си ветрилата и дискретно скрийте там смеха си, моля. Аз обаче продължавам вдъхновено и сега да си танцувам всякакви пиески, като ме прихванат. Така се развихрям у дома или на самотния си лично мой малък плаж, че дори чувам в главата си аплодисментите на многохилядната публика и напълно преживявам вълнението от прекрасните си балетни изпълнения. Господи колко съм талантлива само!



Казах, да не се смеете!



Та, да си дойдем сериозно за балета. Много държа да ви запозная с Анна Павлова. От нея и от Плисецка ми падат в дълбок респект всички шапки, пера и квото там още.



Само имайте търпение, да открия повечко свободно време, моля!

_________________
Нищо прекалено, но всичко докрай!


Вто Яну 06, 2009 10:51 am Профил Галерия на потребителя WWW
Sorceress
Sorceress
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 05, 2009 8:38 am
Мнения: 17144
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: les Ballets du Cygne Vivant
Чакам разказа за Ана Павловна с нетърпение, но нали съм си нетърпелива... се присъединявам към нереализираните балерини. Аз се записах на балет(за сметка на пианото), танцувах две години, но... поне ми остана обичта към това невероятно изкуство, което изглежда толкова лесно, а всъщност е такова велико съчетание на любов към музиката и танца, че да успееш да ги слееш в едно... се оказва по силите на малко, много малко хора.
Исках да споделя нещо.

Скоро търсех "лебеда" на Сен Санс и прехвърлих много клипове, на много балерини, включително и на Ана Павловна, за която е създаден, но... момичета! толкова талантливи балерини, а като изпълнението на Плисецкая... просто не видях, не усетих, не почувствах... нейният танц е велик!

Вижте го!




я не танцува, плува, диша, говори ни с движенията си и напълно се е сляла с великолепната музика на Сен Санс!

Настръхнах!

_________________
Идиотите са мъдро творение на природата, което позволява на глупаците да се мислят за хитри - Андрей


Вто Яну 06, 2009 11:56 am Профил Галерия на потребителя
Mermaid
Mermaid
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 15, 2008 2:08 pm
Мнения: 3436
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: les Ballets du Cygne Vivant
За мен магия са ръцете на Плисецкая...
Когато я гледам, каквото и да правя не мога да си отделя погледа от тях.
И да повтарям и потретвам - очите ми все в ръцете й....

_________________
А оставиш ли се да те опитомят, ще те и изядат - каза Малкият принц. Иванчо (Кулеков)


Чет Яну 08, 2009 1:18 am Профил Галерия на потребителя
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 16, 2008 6:45 am
Мнения: 3073
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: les Ballets du Cygne Vivant
ДА! ДА! ДА!


Дрийми,

Когато я гледам и всеки път възкликвам - "Господи, ръце-криле!"

Красота!

_________________
Нищо прекалено, но всичко докрай!


Чет Яну 08, 2009 3:29 pm Профил Галерия на потребителя WWW
Аватар

Регистриран на: Вто Дек 16, 2008 6:45 am
Мнения: 3073
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: les Ballets du Cygne Vivant
АННА ПАВЛОВА 1881-1931



„Господ дава таланта, но труда е това, което превръща таланта в гений.” Това е една от любимите фрази на Анна Павлова, чийто живот всъщност е истински пример за верността на твърдението. За нея близките й хора твърдят „Тя имаше силата и страстта да общува чрез движението”. Балерината дава на света прекрасен подарък – танц, събуждащ дълбоките човешки чуства и каращ хората да се смеята или плачат, мразят или обичат.

Анна Павлова е родена през 1881 г. В Петербург. Майка й е била перачка, а за баща й могат да се прочетат най-различни версии и истории.

Осемгодишна е когато получава своя незабравим и съдбовен коледен подарък от майка си – билети за балетна пиеса „Спящата красавица”, поставена в театър Marinski, който по това време е бил дом на великия Kirov балет. Последната завеса пада и залата избухва в аплодисменти, а малката Анна остава не просто впечатлена, а напълно зашеметена и завинаги влюбена в балета с една мечта в прегръдките си – да танцува не просто като тези красиви хора на сцената, а като истинската принцеса Аврора.

Две години са необходими на Анна да почака, за да навърши годините, нужни й за записване в балетно училище Vagnova, а после 8 години упорит труд, за да блесне на изпитите за Руския Кралски Балет. Тя впечатлява силно и журито и публиката с изпълнението на танц с хореография специално създадена за нея и става не само член на кралския балет, а негова солистка.

За да е пълен образа на Анна Павлова е важно да се отбележат следните:

- Анна е известна със своята обич към църквата и православието. Самата тя вярва, че талантът й е дар Божий, който е длъжна да раздава на света с пълни шепи. Не веднъж твърди, че безкрйната й енергия и неуморна страст да танцува и още и още са продукт именно на тази нейна вяра.

- Анна е била известна с особеното си хоби да отглежда екзотични домашни любимци у дома. Всъщност нейната красота и тази на нейният домашен любимец лебед вдъхновяват Fokine да напише специално за нея „Умиращия лебед”, който става нейн уникален шедьовър и символ. Ролята на лебеда е изключително трудна за изпълнение и по възможностите на много малко балерини по света, но самата Анна казва, че не трудността на изпълнението го прави шедьовър, а неговия смисъл и значение, както и способността те да бъдат изразени чрез танца. Тя добавя: „ Идеята на „Умиращия лебед” не е да гледаме жена, имитираща птица, а да се покаже крехкостта на живота – самия живот – и страстта с която ние сме се вкопчили в него”.

- Анна е била известна с нейните много извити стъпала с дълбоки сводове, а това е затруднявало балерината да танцува на върха на палците си. Тя открива, че като постави парче твърда кожа в обувките си, те подпомагат перфектното стоене. Много хора са приемали това за непочтена хитрост, тъй като балираната трябва да може да задържа тежестта си върху палците си. Но с течение на времето идеята на Анна довежда до дизайна и налагането на съвременните модерни балетни пантофки.

През 1910 г. Анна Павлова създава своя собствена балетна компания с няколко свои колеги от Русия, но започвайки турнета си по цял свят към трупата се присъединяват и английски балетисти. За Анна е въпрос на мисия да популяризира и покаже балетно изкуство по света и тласкана непрекъснато от вътрешната си убеденост и потребност, тя пропътува над 350 000 мили, като има 4000 участия пред публика. Австралия, Бразилия, Америка... Тя първа показва балета като изкуство в Америка и влиянието й в американската балетна школа все още се усеща силно. Анна Павлова е първата балерина интезивно обикаляща и изнасяща концерти по цял свят.

Само пет стъпки висока, деликатна, слабичка, но изключително издържлива Анна притежава уникални качества като балерина и като човек. Страстна, поетична, магнетична... Още много може да се прибави като описание на един живот запълнен със страст, смисъл, танц...

След една студена нощ в разбит влак на 1931 г. Анна се разболява от пневмония. Отказва обаче да прекрати репетициите си за предстоящо представление докато не припада повалена от болестта. Минути преди да издъхне в нощта на 22 януари в треската си тя прошепва „Донесете ми лебедовия костюм... изиграй този последен такт меко, плавно...”.

На следващата вечер, трупата й поставя представлението си, както е изпълнявало винаги всичките си ангажименти, но като идва ред за танца „Умиращия лебед” завесата се отваря, прожекторите светват, музиката зазвучава и звучи, и звучи, и звучи... а сцената мълчи празна...



_________________
Нищо прекалено, но всичко докрай!


Чет Яну 08, 2009 6:06 pm Профил Галерия на потребителя WWW

Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 10:48 pm
Мнения: 13057
(View: Всички /В Темата)


Местоположение: отвъд
Мнение Re: les Ballets du Cygne Vivant
Красиво! особено на музиката, която слушам. {}

_________________
i`m gonna tell God everything


Чет Яну 08, 2009 10:26 pm Профил Галерия на потребителя
Sorceress
Sorceress
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 05, 2009 8:38 am
Мнения: 17144
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: les Ballets du Cygne Vivant
Галина Уланова






ГалинаУланова е родена в Санкт Петербург
на 8 януари 1910 година в семейството на балетни артисти - баща й е артист и режисьор на балета, майка й - артистка на балета и педагог. Галина започва да танцува под ръководството на майка си, по-късно учи балет и при А.Я. Ваганова. Завършва Държавното хореографско училище в родния си град през 1928 година и същата година постъпва в санктпетербургския Академичен театър за опера и балет. От 1944 година до края на артистичната си кариера е член на Болшой театър. Между героините й са Одета и Одилия от "Лебедово езеро", Аврора от "Спящата красавица", Маша от "Лешникотрошачката" - трите балета са на Чайковски, Жизел от едноименния балет на Адам, Жулиета от "Ромео и Жулиета" на Прокофиев и много други.

В статията за нея С. Михоелс пише: "Работата е не в това, че е неповторима. Тя е божествена!" Често е сравнявана с Мадоната на Рафаел и с Венера на Ботичели.
"Тя осъществи идеала за балетна актриса и определи цяла епоха в историята на руската хореография", пише видният балетмайстор Юрий Григорович. Само на руската ли? Английският историк и теоретик Арнолд Хаскел нарича изкуството на Уланова "триумф на човешкия дух".
Прокофиев я нарича "гений на руския балет, негова неуловима душа, вдъхновяваща поезия". Всеки, който е имал възможност да види Уланова на сцената, не може да не се съгласи с него. Защото тя умееше да изрази с думи неизразимото, а в изкуството й хармонично се сливаха природният дар и самоотверженият труд, пластичната красота и тънкият ум с целеустремеността на художник. Американецът Алберт Кан, автор на книга, посветена на Уланова, определя изкуството й като "символ на благородството на човешката душа". А балерината Нина Тимофеева възкликва: "Тя сияе в светлината на легендарното съвършенство, най-чист образец на най-чиста прелест." И Тимофеева, и Владимир Василев, Екатерина Максимова, Светлана Адирхаева, Людмила Семеняка и други руски балетни артисти са извайвали редица вълнуващи образи благодарение на Уланова. В работата си при подновена редакция на "Лебедово езеро"
Мая Плисецка, репетираща с Уланова, споделя: "Дълбоко съжалявам, че тая среща става така късно. Уланова не само безупречно показва правилната форма на танца, но удивително точно подсказва технологичния ход. Като забележителен лекар тя усеща състоянието на твоя творчески организъм и "предписва" нужното лекарство в точната нужна доза. Тя покорява с отношението си към работата. Това е въплъщение на кристална честност и художествена съвестност в изкуството." Но още по-ценно е друго изказване на Мая Плисецка: "Когато в ролята си на Зарема от "Бахчисарайски фонтан" по време на филмови снимки трябваше да убия съперницата си Мария, Уланова бе толкова затрогващо невинна, че въпреки десетките дубли не успявах да изиграя убедително тази сцена!" И още: "Уланова бе изключителен партньор. Да танцуваш с нея на сцената, това означава да твориш свободно, радостно, увлечено!"







Двете прими в "Бахчисарайски фонтан"


умира на 21.03.1998 година


_________________
Идиотите са мъдро творение на природата, което позволява на глупаците да се мислят за хитри - Андрей


Сря Яну 14, 2009 12:36 pm Профил Галерия на потребителя
Sorceress
Sorceress
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 05, 2009 8:38 am
Мнения: 17144
(View: Всички /В Темата)

Мнение Re: les Ballets du Cygne Vivant
Ще говорим за още много балерини, балетисти и балетни трупи, но... сега ще изпълня желанието на Хамлет. Ще му разкажа една от най-прекрасните, най-красивите и най-обичаните музикални приказки :)


Лебедово езеро



Музика - Пьотр Илич Чайковски

Хореография - Мариус Петипа и Лев Иванов, те са поставили първоначалния вариант на балета и независимо, че има много нововъведения в последствие, тяхната хореография е в основата.

За пръв път се играе на 17.02.1895 год. в Санкт Петербург.

По това време примабалерина абсолута е Пиерина Леняни, която изпълнява ролята на Одета-Одилия. Да. Двете крайно противоположни като характерност роли се изпълняват винаги от една и съща балерина и затова участието в постановка на "Лебедово езеро" е сбъднатата мечта на много прими от целия свят.

Когато е поставен за пръв път балетът за съжаление Чайковски вече не е бил между живите, за да види прекрасния си шедьовър, претворен в танц :(



А ето и съдържанието на музикално-танцувалната приказка:




Принц Зигфрид се влюбва в принцеса на име Одета(Белият лебед), която е с човешки облик през нощта, но е омагьосана от злия магьосник Фон Ротбарт, и се превръща на лебед през деня. Тя има свита от други девици-лебеди да и прислужват. Принцът, излязъл на лов, я вижда да танцува на лунна светлина до езерото.
Лебедовото езеро е образувано от сълзите на родителите на Одета след отвличането и от Ротбарт. Той се появява и Зигфрид заплашва да го убие, но Одета се намесва. Силата на магьосника може да бъде унищожена само ако някой пожертва живота си за царицата-лебед.
Заклинанието може да бъде унищожено само ако принцът се закълне във вечна вярност към нея. Ротбарт се промъква с дъщеря си Одилия(Черният лебед) в царския двор, като я преобразява като Одета. Принцът танцува с нея и обявява, че иска да я направи своя невеста.
В този момент истинската Одета се появява на един прозорец. Принц Зигфрид разбира грешката си и бяга от замъка, за да я последва. Тя изчезва в езерото и той я последва. Не можейки да се оженят живи, те се събират в смъртта. Ротбарт, силата му и замъка му са унищожени. Девиците-лебеди са свободни и в човешки облик и танцуват в почит на душите на влюбените.




_________________
Идиотите са мъдро творение на природата, което позволява на глупаците да се мислят за хитри - Андрей


Пон Яну 26, 2009 11:07 am Профил Галерия на потребителя
 [ 45 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: CommonCrawl [Bot] и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
Powered by phpBB , Almsamim WYSIWYG © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: Ioan Arnaudov